Rostou jako houby po dešti. Nákupní centra. Patrně nenajdete v České republice město, ve kterém by tato dominanta chyběla.
 eskalátory v obchodním domě

Reprezentativní prostory

Víte jaký je rozdíl mezi nákupními centry v České republice a nákupními centry v zahraničí? V České republice jsme byli do nedávné doby zvyklí na trend montovaných obchodních center, které z architektonického hlediska nemají žádnou hodnotu a které panorama města spíše hyzdí než aby přispívali k jeho estetickému potenciálu.

Například v Anglii se na projektech nákupních center podílejí významní a často slavní architekti. Nákupní centrum jsou koncipována jako místo, kde lze spojit příjemné s užitečným. Nákupy pod jednou střechou, návštěvu restaurace, hlídání dětí, služby, kulturní centra. To vše si zaslouží reprezentativní prostory.
 

Rekonstrukce starého pivovaru

Naštěstí i u nás pomalu nastává v této oblasti pomalu ale jistě změna k lepšímu. Už ne každé nákupní centrum v České republice by se dalo pojmenovat jako architektova noční můra.
¨nákupní vozík s pruhovaným pozadím
Velmi zdařilým projektem je například obchodní centrum Breda v Opavě. Je ukázkou velmi zdařilého architektonického díla, ve kterém byla do projektu zakomponována budova starého městského pivovaru. Tato budova hyzdila historické centrum města a sotva kdo si dokázal představit, že by se dala ještě smysluplně využít.
 

Esteticky vyvážené prostředí

Padl návrh že nevzhledná budova by se mohla stát součástí nového obchodního centra. Rekonstrukcí varny, sladovny a spilky vznikl zajímavý půdorys pro výstavbu nové prosklené části. Zachován a zrekonstruován byl také pivovarnický komín, který tvoří zajímavou dominantu obchodního centra i města. Celkový výsledek je exkluzivní, luxusní a právem si budova zasloužila celou řadu architektonických ocenění. Rozhodně představuje příklad toho, jak by bylo vhodné k výstavbě obchodních center přistupovat.

Záměrem obchodního centra, je navrátit městu lesk nakupování, což je možné nejen díky kvalitní a pestré nabídce zboží, ale také v kultivovaném a esteticky vyváženém prostředí. Tuto vizi měl totiž před sto lety původní majitel Bredy David Weinstein.

Svět nákupů
Ohodnoťte příspěvek
https://www.multi-portal.cz/wp-content/uploads/img_a279190_w1690_t1485373519.jpghttps://www.multi-portal.cz/wp-content/uploads/img_a279190_w1690_t1485373519.jpgmulti-portal.czNákupyRostou jako houby po dešti. Nákupní centra. Patrně nenajdete v České republice město, ve kterém by tato dominanta chyběla.   Reprezentativní prostory Víte jaký je rozdíl mezi nákupními centry v České republice a nákupními centry v zahraničí? V České republice jsme byli do nedávné doby zvyklí na trend montovaných obchodních center, které...Magazín o všem