.

Může se stát, že není zbytí a některý let se prostě musí zrušit. Někdy se to zkrátka z nějakého důvodu stane. Ovšem v zemích spadajících pod regulaci EC 261/2004, tedy v zemích Evropské unie, v Norsku, Švýcarsku či na Islandu, platí v tomto případě jasná pravidla, kdy a jak lze k takovému kroku sáhnout a jaký trest případně následuje.
A proto tu platí, že let může být zrušen, ale pouze za podmínek, jež jsou považovány za únosné. Tedy:

odletová tabule

–          Člověk se musí o zrušení letu dozvědět více než dva týdny před původně plánovaným časem odletu.
–          Člověk se o tomtéž musí dozvědět dva týdny až sedm dní předem, pokud je mu současně nabídnut náhradní let odlétající maximálně dvě hodiny před původním plánovaným časem odletu a dorážející do cíle nanejvýš o čtyři hodiny později.
–          Případně se o tom člověk musí dozvědět méně než sedm dní předem, pokud je mu nabídnut náhradní let odlétající nejpozději jednu hodinu před původním časem odletu a přilétající maximálně dvě hodiny po původním plánovaném čase.
Pokud se tak nestane, má člověk nejednou nárok na kompenzaci závisející na délce zpoždění v cílové destinaci a na celkové délce cesty z počáteční do cílové destinace.

plná hala

Ovšem jsou tu i výjimky. A sice situace, kdy je zrušení letu vynuceno okolnostmi, jež nemohl letecký dopravce ovlivnit, jako jsou nepřízeň počasí, přírodní katastrofa, bezpečnostní situace, stávka zaměstnanců třetí strany nebo omezení leteckého provozu.
A rovněž existuje možnost, jak snížit zmíněné odškodnění na polovinu, a sice v případě, kdy člověk využije za přesně daných podmínek náhradní let nabídnutý mu coby náhrada leteckou společností. To aby tolik nezoufaly aerolinie, které sice pochybily, ale nemávly nad tím rukou a aspoň v rámci snesitelných možností se vynasnažily o nápravu.
A protože vymáhání takového odškodnění není vždy jednoduchá záležitost, je dost možná lepší svěřit podobné starosti s odškodněním za zrušení letuprávníkům, kteří se na to specializují. Je to totiž jistější a pohodlnější než snažení se cestujícího-laika. A kdo by si přidělával práci a starosti, když nemusí, že?

.
https://www.multi-portal.cz/wp-content/uploads/img_a350669_w1690_t1565592168.jpghttps://www.multi-portal.cz/wp-content/uploads/img_a350669_w1690_t1565592168.jpgmulti-portal.czSlužbyMůže se stát, že není zbytí a některý let se prostě musí zrušit. Někdy se to zkrátka z nějakého důvodu stane. Ovšem v zemích spadajících pod regulaci EC 261/2004, tedy v zemích Evropské unie, v Norsku, Švýcarsku či na Islandu, platí v tomto případě jasná pravidla, kdy a jak lze k takovému kroku sáhnout a...
.