Rozhodli jste se začít běhat, ale nechcete nic podcenit do začátku. Máte strach, abyste si s novým sportem nenaděli více škod než užitku. Nechte se provést několika body, na co byste neměli zapomenout, aby vás koníček neomrzel dříve, než vůbec pořádně začnete, třeba i závodit.

1.       Vyberte si správnou obuv
Pokud to s běháním myslíte vážně, nepodceňujte kvalitní obuv. Zajděte si do specializované prodejny, kde vám změří techniku došlapu a navrhnou vhodnou obuv, případně i sportovní vložku do boty.

2.       Pijte
Nezapomeňte se dostatečně hydratovat před i po samotném běhu. Pokud se chystáte na výběhy delší jak 10 km, nebo je parné léto, zvolte možnost si tekutiny vzít s sebou. Na trhu existuje mnoho vychytávek v podobě zabudovaných flaštiček na vodu v opasku, náramku anebo v běžeckém camel bagu.
voda v lahvi na žlutém pozadí
3.       Nezapomeňte se zahřát
Před samotným během byste si měli dopřát alespoň 10 minut na zahřátí. Může se jednat o běžeckou abecedu, nebo lehčí výklus. Postačí ale i pár výskoků, dřepů a protažení těla. Důležité je prokrvit svalová vlákna a zahřát vazivové tkáně, aby nedošlo k poranění.

4.       Protažení musí být
Ale ani po běhu nekončíte. Je nutné protáhnout zkrácené svaly, nejen přední stranu stehen a lýtka. Zapomínat by se nemělo i na zadní stranu stehen, tzv. hamstringy. Protáhněte ale celé tělo. Vždyť po většinu dne jenom sedí.

5.       Neběhat přes bolest
Nikdy neběhejte, pokud cítíte bolest nebo píchání, například v boku. Raději přejděte do chůze a nechte tělo zregenerovat. V případě dlouho přetrvávající bolesti zvažte návštěvu ortopeda.

6.       Nedávejte si veliké cíle
Nechtějte hned uběhnout 5 km, zaběhnout závod. Klidně začnete indiánskou chůzí, tj. střídání běhu s chůzí. Pokud už jste pokročili a jste schopni uběhnout 5 km v kuse, pořád volte rozumné tempo, při kterém jste schopni konverzovat. Věřte, že pomalejším během si budujete všeobecnou běžeckou vytrvalost, kterou později zúročíte i v rychlostním běhu.
maratónští běžci
7.       Posilujte
Ano, posilujte, a to zejména střed těla. Při zpevněném břišním svalu budete schopni běhat se správnou technikou běhu. Vaše výsledky se dostaví mnohem dříve. Navíc kombinujete více typů sportů a tělo se tak rychleji dostává do kondice.

https://www.multi-portal.cz/wp-content/uploads/img_a278404_w1690_t1483169629.jpghttps://www.multi-portal.cz/wp-content/uploads/img_a278404_w1690_t1483169629.jpgmulti-portal.czSportRozhodli jste se začít běhat, ale nechcete nic podcenit do začátku. Máte strach, abyste si s novým sportem nenaděli více škod než užitku. Nechte se provést několika body, na co byste neměli zapomenout, aby vás koníček neomrzel dříve, než vůbec pořádně začnete, třeba i závodit. 1.       Vyberte si správnou obuv Pokud to...